NYT Quietly Scrubs Chinese Propaganda

Share:

The New York Times quietly deleted hundreds of advertorials that the Chinese Communist Party paid to publish on its website.

Times spokeswoman told the Washington Free Beacon that the move is a reflection of a decision to stop accepting ads from state-run media. “We made the decision at the beginning of this year to stop accepting branded content ads from state run media, which includes China Daily,” she said.

The Times‘s decision to end its partnership with China Daily is part of a society-wide reckoning about the cozy relationships between the Chinese government and American institutions, from the NBA to Harvard University. While the paper is responsible for some of the most gut-wrenching stories about Chinese government oppression, it has also run more than 200 propaganda articles in the last decade, some of which sugar-coated China’s human rights abuses. One 2019 video ad, for example, promoted Xinjiang tourism by depicting the oppressed Uyghur people as content under Chinese rule.

China Daily, an official mouthpiece of the Chinese Communist Party, has been purchasing advertorial spaces in the pages of mainstream U.S. media outlets for the last decade, using the space to disseminate Chinese propaganda to millions of unassuming Americans. In return, U.S. newspapers such as the Times, the Washington Post, and the Wall Street Journal received millions of dollars. – READ MORE

Listen to the insightful Thomas Paine Podcast Below --

Share:
No Comments Yet

Leave a Reply

2020 © True Pundit. All rights reserved.