True Pundit

Politics

Basic Reporting Errors Lead Media To Falsely Report Trump Pay-To-Play Allegations

FOLLOW US!
Follow on FacebookFollow on Twitter

Basic reporting errors by Reuters and NPR resulted in journalists falsely reporting that President Trump attended a foreign diplomat’s party at Trump’s D.C. hotel in what was portrayed as a possible pay-to-play scenario.

NPR and Reuters both reported that Kuwait’s ambassador to the U.S., Salem al-Sabah, was throwing a gala in honor of his country’s independence day at the Trump International Hotel. Reuters definitively placed the event as happening on Saturday, while NPR’s coverage implied the same.

According to Reuters, the event was expected to cost between $40,000 and $60,000. When Trump was spotted at the hotel on Saturday, a number of prominent journalists on Twitter spread the allegation that Trump was appearing at al-Sabah’s party after the ambassador gave Trump tens of thousands of dollars in business.

There’s just one problem — the party took place on Wednesday, not Saturday, hotel staff confirmed to The Daily Caller. But by the time the facts came to light, the media had already widely circulated the false story.

An editor at left-wing website Think Progress, Judd Legum, led the charge in cranking up the rhetoric surrounding Trump’s apparent cameo at his hotel during al-Sabah’s party. “The message is clear to foreign governments,” Legum declared. “Hold your lavish events at my hotel and I might stop by.” Other journalists spread Legum’s claims across Twitter, furthering the false narrative. (Legum has since deleted the tweets, although not before other Twitter users captured screenshots.)

Independent journalism nonprofit ProPublica, which is funded by left-wing financier George Soros’s Open Society Foundations, relied on Legum’s tweets and uncritically spread the false narrative, implying that Trump’s appearance at his hotel Saturday night was related to the money received for the Kuwaiti party. Sopan Deb, a reporter at The New York Times, retweeted ProPublica’s false tweet to his followers.

ProPublica butchers the truth Screenshot/Twitter

ProPublica later issued a tweet acknowledging the error, although the correction received a fraction of the retweets the original tweet did.

MTV senior political correspondent Ana Marie Cox, who also writes an interview column for the New York Times, sarcastically called “Trump swinging by the Trump hotel during the Kuwaiti gov event” a “big coincidence.” By press time, Cox had neither deleted nor corrected her tweet.

 

The Washington Post’s White House bureau chief, Phillip Rucker, also spread the false allegations, although he later deleted it and admitted the party took place on Wednesday.

By press time, neither Reuters nor NPR had corrected their stories to indicate that the Kuwaiti event took place on Wednesday.

(DAILY CALLER)

Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact [email protected].

FOLLOW US!
Follow on FacebookFollow on Twitter

  • Lou Foxwell

    Liars lie. That is all they do and they do it all the time.

  • Marie

    “Believe 50% of what you see and 0% of what you hear.” Ben Franklin This holds true today as back then. Go to the original sources and draw your own conclusions. Do not be an ignorant pawn of someone else who does not respect or honor you. They feed you garbage to demoralize and control you.

  • NoBS NoSpam

    Sorry Reuters and NPR, the Very Fake News award has been given to CNN.
    There can only be ONE Very Fake News. To rule them ALL!

  • concern00

    Projecting their own stupidity onto Trump.